U četvrtak 15. rujna u Dubrovniku je u suradnji s Regionalnom razvojnom agencijom DUNEA i Kinematografima Dubrovnik, održana filmska majstorska radionica (masterclass) Od originalne ideje do remakea posvećena talijanskom filmu Dvostruki sat (La doppia ora). Predavanje o nastanku scenarija za ovaj višestruko nagrađivani film održao je njegov scenarist, Stefano Sardo
uz stručnu pomoć mlade zagrebačke producentice Ive Tkalec. Gospodin Sardo je s dvanaest sudionika majstorske radionice tijekom cjelodnevnog druženja, te uz projekciju samog filma, predstavio etape stvaralačkog procesa pisanja filmskog scenarija.
Stefano Sardo, jedan od tri scenarista koji su razvijali ovu intrigantnu priču, naglasak majstorske radionice stavio je upravo na produkciju Dvostrukog sata, odnosno na proces od rađanja ideje za film do pronalaženja producenta i redatelja. Kao što su sudionici doznali u razgovoru sa Sardom, za razliku od izvanredne suradnje među scenaristima – brainstorming su odradili tijekom jedne kave – odnos redatelja i scenarista bio je mnogo složeniji.
Talijanska produkcijska praksa nije, naime, takva da redateljev posao kreće od potpuno dovršenog scenarija, već redatelj sâm sudjeluje u njegovu razvoju, što se odrazilo i na tijek formiranja ekipe za snimanje ovoga filma, odnosno, potraga za redateljem nije išla glatko. No, susret s redateljem Giuseppeom Capotondijem bio je pun pogodak – Capotondi je odmah prihvatio scenarističku ideju, a posebna je zanimljivost da je do tada imao isključivo iskustvo režiranja reklamnih i glazbenih spotova (npr. spot za grupu Skunk Anansie).
Odgovarajući na pitanja polaznika radionice, Sardo je govorio o mnogim scenarističkim i produkcijskim problemima i odlukama vezanima uz Dvostruki sat, poput dvojbe između dva snimljena svršetka filma, a bilo je zanimljivo vidjeti i izbačene scene uz objašnjenje zašto nisu ostale u konačnoj verziji filma.
Na pitanje kako funkcionira suradnja između triju scenarista, Sardo je odgovorio da je u ovom slučaju primarna bila činjenica da se svi privatno otprije poznaju i dobro komuniciraju. Osim toga tri su mozga kreativnija od jednoga, a lako je i glasati s obzirom da ih je neparan broj.